Pagina's

zaterdag 22 december 2012

Holiday tips 1; Koekjes bakken!

Hee!

ik trap mijn holiday tips af met koekjes bakken! ik heb koekjes gebakken, maar natuurlijk kun je ook andere dingen bakken, maken of koken! 
ik heb kaneel-maple siroop gemaakt! ik heb een beetje geimproviseerd wat recept betreft, maar ze waren heel lekker!


1. de ingredienten
- 70 gram suiker
- 10 gram bruine suiker
- 50 milliliter ahorn/maple siroop
- 1 klein eigeel
- 190 gram bloem
- een scheutje kaneel naar smaak (lekker veel :)
- 1 theelepeltje zout

2. mix de boter met de suiker

3. voeg de ahorn siroop toe

4. voeg het eigeel toe


5. mix dit goed!

6. neem een maatbeker en doe hier meel en kaneel in. roer dit!

7. voeg het meel mengsel toe aan de kom.

8. mix dit even en kiep de kom om op een bebloemde aanrecht


9. kneed dit!

10. doe het deeg in een ziplock zakje en leg dit voor een half uurtje in de vriezer

11. bebloem je aanrecht opnieuw

12. neem je deeg en rol het uit tot een kleine centimeter


13. neem je koekjes steker, en steek de koekjes uit!

14. leg bakpapier op een bakplaat en leg hier je koekjes op

15. zet dit in de oven tot ze goudgeel bruin zijn, op 175 graden.

16. haal de koekjes uit de oven en laat ze afkoelen!


Liefs, Ronja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...